haritanın önemi

Google Aramalarında Harita

Yakın geçmişte, Google tarafından baz alınan kaynaklar arasında DMOZ gelmekteydi. Dmoz.Org a kayıtlı olan sitelerin google tarafından öne geçmesi büyük bir avantajdı.

Algoritma olayından sonra Google, bu tür ayrıcalıkları azaltarak kendisine ait kaynakları ön plana almıştır.

Algoritma güncellemesi sonunda, google ilk aşamada kullanıcılarının rahat ve kolay kullanımına, aradığını bulmasına, tatmin olmasına, sitelerin hızı, mobil uyumluluğu gibi farklı ayrıntılara önem vermeye başlamıştır. Harita güncellemeleri de bu ayrıntılardan biridir.

Google Aramalarında Harita
Google Aramalarında Harita

Harita Sıralamasının Önemi

Google’da firma kaydı yaptırarak harita uygulamasında yerinizi almanızın olumlu geri dönüşleri olacaktır. Sitenizi, sizi ön plana çıkaracak daha çok kullanıcı gelmesine neden olacaktır.

Örneğin Istanbul Sarıyer’de diş hekimisiniz, google olan kayıttan sonra direk diş hekimi Sarıyer olarak google harıtasinda imleç alacaksınız. Harita konumunuz sunulacak.

Konuma Göre Aramanın Önemi

Arama yapıldığında, ön sıralarda yer almak için önemli etkenler şunlardır.

-Google kaydınız.

Foursquare kaydınız ve aldığınız check-in.

-Firma rehberlerine kayıt olmanız.

Google Plus kaydınız ve bu kayıt için yaptığınız doğrulama.

Facebook gibi sosyal paylaşım ağlarına yaptığınız işletme kayıtları.

-Sarı Sayfalara yaptığınız kayıtlar ve bu kayıtlar için doğrulama kayıtları.

-Bloglara işletme olarak yaptığınız kayıtlar.

-Sektörel rehberlere kayıt olmanız ve bu kayıtları doğrulamanız.

Bu kayıtlarda dikkat etmeniz gereken önemli nokta her kaydınızı doğrulamanız. Yaptığınzı her doğrulama kaydı haritada öne geçmenize neden olacaktır.

Bir önceki yazımız olan Web Sitesindeki Seo Problemlerinin Tespit Edilmesi başlıklı makalemizde dil tercihi, Google Arama Botları ve SEO firması hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir